Od 1 lipca 2013 roku Gmina będzie odpowiadać za odpady komunalne. Nowy system obejmie tylko nieruchomości zamieszkałe. Pozostałe nieruchomości m.in. domki letniskowe oraz te, na których prowadzona jest działalność gospodarcza będą objęte wywozem odpadów na dotychczasowych zasadach.

 

1. Kto składa deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami?

Deklarację składa właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty oraz każdy inny podmiot zarządzający nieruchomością (np. dzierżawca, trwały zarządca).

 

2. W jakim terminie należy złożyć deklarację?

Wypełnioną, podpisaną własnoręcznie deklarację należy złożyć do dnia 10 czerwca 2013 roku, następnie każdorazowo w terminie 14 dni w przypadku zmiany danych będących podstawą naliczania opłaty np. liczby mieszkańców czy zmiany stawki opłaty.

 

3. Ile wynosi miesięczna stawka?

 

Selektywna zbiórka odpadów

Nieselektywna zbiórka odpadów

-  5 zł od osoby miesięcznie

- 10 zł od osoby miesięcznie

 

 

4. Jakie będą konsekwencje niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami?

W przypadku niezłożenia deklaracji przez właściciela nieruchomości zostanie wszczęte postępowanie administracyjne mające na celu wydanie decyzji, w której Wójt Gminy określi wysokość przedmiotowej opłaty.

 

Szczegółowe informacje znajdują się w poniższych załącznikach.